lördag 25 december 2010

God Jul!

Faktiskt så hade jag en väldigt fin jul i år. Bästa på länge.

Upp tidigt för att vara färdig för avfärd kvart i åtta. Då väntade skinkmackor och chokladmjölk hos fasters nya familj. Och det kändes skönt att vara hos dem, inga interna diskussioner förutom lite mellan mig och pappa. Det är så konstigt att jag så lätt blir ovän med både mamma och pappa. Inte konstigt att jag blir ovän med dem, utan att det händer så fort. Det kan inte bara vara mitt fel...

Men vid elva stod det julaftonsgudstjänst i missionskyrkan på schemat. Den nya familjen är missionsvänner och jag är en gammal scout och det var julstämning att sitta där och få sjunga några julpsalmer och lyssna på ytterligare några. Och så tackar man inte nej till ögongodiset i manskören. Hårdrockaren, partyprinsen, buggaren och körsångaren, allt i en och samma person. He's hot!

En stund senare väntade mormor och morfars julkalas med min egna (riktiga, som vi säger, syster och jag) släkt. Anklagad för att komma för sent och pikar hit och dit. Det är hetsigt på något vis i familjen. Inte bara lugna och fina som jag önskar ibland, en familjen Tycon. Jajamen.

Inatt har jag fått sova nio timmar och nu väntar grötfrukost hos mamma. Klockan tio, men ingen kommer någonsin i tid. Ikväll är det party på hög nivå som gäller. Hotellet och klackarna i taket. Har laddat längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar