fredag 3 december 2010

Fredagsmys.

Jag hatar ordet. Och grejen. Jag tycker att det är en ursäkt för par som inte orkar hitta på någonting roligt och det låter som om man gör någonting annorlunda mot torsdagen, eller onsdagen, eller tisdagen, eller... Det skulle vara chipsen då för vissa självbehärskande individer. Likadant för singlar som samlas hemma hos någon med hämtmat och utan inbjudan till någon fest. Men bättre ensam själv eller tillsammans? Och den lilla detaljen att ett chipsföretag slagit klorna i ordet gör det hela värre. Kan man inte bara umgås?

Min vän är i fjärran land och lever livet. Men det handlar inte om bitterhet. Och är alkoholen någonting att gömma sig bakom? Varför tycker jag att det är mindre patetiskt att åka iväg på en fest, eller inte till stan än att sitta hemma i soffan? Det handlar om att gilla läget, eller att helt enkelt trivas i situationen man befinner sig i.

Kvällen har tillbringats med mor hemma hos hennes väninna, i hennes nya familj, med barn åt alla håll och kosten bestod av den traditionella rätten tacos. Okej, det var gott och trevligt. Min syster är inte riktigt klok och det vet jag ju. Det gör bara ont att se att hon vill ge sken av att allt är frid och fröjd fastän det inte är det. Hon är värd allt det finaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar