söndag 31 juli 2011

Sitter fint med festival.

Alltid denna rastlöshet, tomhet men även trötthet så här dagen efter.

Jag gillar sällan att packa ihop, kan alltid vara kvar lite längre och önskar att tiden hade gått lite saktare och att man var lite trött på skiten. Som efter en festival, vissa ser verkligen hemlängtande ut när de går där med sina leriga skor och sin tunga/lätta packning medan jag vill stanna kvar (undantag Hultan 04 å 07 av helt olika anledningar).

Det har inte alls varit helt underbart och euforiskt men det har ändå verkligen varit bra i Borgarcampet med massa olika människor som kompletterat varandra. Och total dreggighet klarar jag inte av. Viss ordning och reda (kontroll) får det gärna vara även på festival - det är så mycket kaos ändå. Regnet hindrade oss från att flöda fritt men vi höll humöret på oanade höjder och kläderna oväntat torra.

I eftermiddag har vi snackat av oss alla festivalintryck och kollat på korten, det är skönt med en debriefing med dem man gillar allra mest. Debriefingen innehöll också ett svalkande dopp i sjön, välbehövlig som uppluckring inför duschen. Nu hade jag tänkt lägga mig runt nio för att vända tillbaka på dygnet och få många timmars sömn i natt men det gick dåligt. Mina tankar snurrar dessutom kring mitt kärleksliv som återigen är kaos. Var ligger närmaste kloster? Håll mig på avstånd från pojkar med vackra leende och ögon så mår jag mycket bättre. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar