söndag 17 juli 2011

Grillchillåfull..

Ja, som vanligt kan jag inte ta mig hem vettig tid utan sitter här efter ett och borde gått till sängen utan att passera gå.

Själva grillningen var hur skön som helst med några personer från skolan, en ung och bortskämd bloggare och två bowlare. Det slutade med fylla för en (1) person och oro från min sida över hur det hela skulle gå. Splittring i gruppen under en matpaus (för de som inte grillat) och vidare till Sommar! för tre av oss. Stället hade jämförts med Trädgården och även om jag var skeptisk så kände jag att jag inte kunde missa det. Hur tusan går det att jämföra med Trädgården? Jo, det ser likadant ut och de vill ge samma vibbar, men de finns inte där. Inte närmelsevis samma stämning som på Trädgården.

Det kan ju också delvis berott på min konstanta oro över den druckna vännen men... Det hela slutade bättre än väntat. Ingen blev utslängd eller skadad. Nu tror jag att jag ska sova. Mor kommer äntligen i morgon och jag är barnsligt förtjust. Kan sluta hur bra som helst men efter telefonsamtalet i eftermiddag där jag blev trött efter en halv minut känns det tveksamt. Jag hoppas på det bästa.

Druckna natthälsningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar