söndag 24 juli 2011

Packar och tänker.

Nu är jag lika färdigpackad som jag brukar vara dagen före. Alltså massa att-göra-listor tills morgonen. Kan omöjligen ha med allt som jag ska ha till både festival och "semester" och det har jag ju inte heller. Kompletteringslistan inför Emmaboda är lång.

Efter visningen av min morbrors lägenhet hade jag en blombukett över som antingen kunde stå och vissna eller ges bort till granntanten som ska vattna en vecka och säkert skulle bli glad. Istället la jag den vid Norges ambassad. Jag kände mig lite smutsig för att den var återanvänd men när jag tänkte efter så tycker jag inte att det spelar någon roll. Det kändes väldigt konstigt att se blommor och alla slocknade ljus (det har blåst mycket i dag). Känslosamt även om jag fortfarande inte sett ett enda TV-inslag eller läst några tidingar, bara läst på nrk.no, svt.se och sr.se. Det räcker. Och jag har inget mer att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar