tisdag 12 juli 2011

En uppskjutning mindre än NASA:s.

I fredags bara gick tiden. Och ju mer av dagen som försvann desto jobbigare var det och jag ifrågasatte mig själv och mina val mer och mer. Så var det dags att ge sig av till Hjältarnas och Krigarnas ö och min krigardrottning, och väl där kändes så klart allting bättre. Precis vad jag borde vetat att det skulle bli.

Det var den perfekta starten på helgen och ett avstamp från mitt svårmod och min negativa spiral. När vi efter letande och packande, Discoverys uppskjutning, kaffedrickande och mat- och pizzahandlande väl kom ner till vattnet satt vi bara där och chillade, precis så som man chillar. De badade efter ett tag och sen spelade vi kubb. Det bör nog även tilläggas att Krigardrottningen och jag vann. Så klart.

Det enda negativa med kvällen var att det var ett slags avskedssammankomst eftersom Krigardrottningen drog på krigarläger i två veckor och kommer tillbaka till stan samma kväll som jag på morgonen åker till det lilla landet med de små rikena. Kanske kommer hon då på besök. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar