måndag 18 juli 2011

Nord- och sydpoler.

Mamma är här.

Vi har mysigt emellanåt men jag är aggressiv och har taggarna utåt. Klarar inte av det minsta. Och jag vet inte vad det är! Energier förmodligen, säkert som hon själv skulle ha förklarat det. Två minuspoler, eller plus? Hon är så bra för så många och för mig ibland. Men eftersom hon är just min mamma är det svårt att prata. Eller, det borde väl inte spela någon roll?

Det är hela hennes väsen. Som gör att det kryper i mig och vi förstår inte varandra. Jag flyttar en liten bit ifrån för att jag är varm (eller kanske för att det är för nära) och hon flyttar efter då hon tror att jag lämnar plats åt henne. Och så säger hon att hon kan åka hem om det passar mig bättre. Jag vill ju ha henne här. Jag vill att vi ska vara plus och minus. Yin och yang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar