tisdag 12 juli 2011

Saknaden av materiella ting.

Mitt inredningsintresse har av kanske naturliga skäl minskat till nästan noll under våren. Okej, jag har fortfarande hundratals vill-haprylar på en inre lista och skickar längtande blickar på porslin och skolplanscher. Men inte alls på samma sätt och jag tycker inte alls att inredningsbloggarna är lika intressanta längre även om jag fortfarande läser dem. Jag har liksom inget sätt att uttrycka det på längre och ingenting att planera för. Jag köper inte längre magasinen som jag nästan inte kunde leva utan men bläddrar om jag kommer över ett exemplar.

Tills i söndags. Jag har kollat in den ett tag men just i söndags kände jag att jag var tvungen att köpa den. Hus & Hem har kommit ut med specialtidningen Retro. Och allt mitt sug kom tillbaka och jag saknade mitt fina fina fina fina hus så mycket. Och saknar fortfarande. Jag älskar det. Och saknar det. Och illusionen av mitt liv. Illusionen.

Det kan vara så att de materiella tingen är en symbol och illusion av ett särskilt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar