tisdag 1 februari 2011

Skolstarten.

Så var det första dagen i skolan idag. Jag trodde att vi skulle kastas in i improvisationsövningar och mänskliga pyramidbyggen. Inte för att det stod på schemat... Men det började med kaffe, fikabröd (nä, jag lät bli. Jag?!) och ett regelrätt introduktionsmöte. Sen körde vi igång den första riktiga lektionen: en talklass. Som en del av lektionen fick vi intervjua varandra om sitt eget tal. Ja, jag hade ju lite att säga om mitt eget... Ändå fick jag inte riktigt fram det (he, som vanligt) men det lär hon märka under terminen. På läraren hördes det inte för fem öre att hon var från Skåne. Det finns hopp!

Vid lunch fick vi tid att prata lite mer med delar av klassen och det känns så jävla bra. Jag tror att det kommer att bli roligt, en hög medelålder med den äldsta som -78:a och den yngsta som -92:a. Trevliga människor som är öppna för varandra och inte många som än uttalat något större försprång. Alla runt mitt bord bodde dessutom på gröna linjen, utom en kille som pendlar från Uppsala. Yey.

Eftermiddagen fortsatte med lite grundläggande anatomi och sedan grunderna i pilates. Det kommer bli ett fysiskt krävande år! Gillar dans- fysläraren ännu mer nu än på audition och det känns bra.

Hot orgasm till Klass 9A och sen bra snack med morbrors fru. Om morbror, of course. Arrrh. Bli vuxen och se lite ljusare på livet. Motsatser? Kom igen, det handlar om inställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar