onsdag 9 februari 2011

Pojkarna på klubben.

Bredvid jobbet ligger en av stadens "herrklubbar". En av kvällarna jag jobbade kom det in en ung pojke som såg väldigt bra ut och var väldigt välsminkad. Han köpte på olika kvitton och det var mest energidrycker och cigaretter. Jag tänkte att han måste jobba på klubben.

I dag kom det in en annan kille som handlade ungefär samma saker i två omgångar. Jag strulade lite med olika cigaretter och det märktes att det inte var han som skulle ha dem. Vi började prata lite och jag skyllde på att jag hade elva minuter kvar på passet, han hade elva timmar kvar! Och så fick jag det bekräftat att han jobbade på klubben och kopplade ihop honom med den förra killen.

Jag tycker alltid att det är lite kittlande att de jobbar där inne. Hur hamnade de där? Vad gör de? Men det som har slagit mig mest är att de har varit de kunder som jag har tagit närmst hjärtat eftersom de har småpratat lite och varit så fruktansvärt genuint trevliga och vänliga. Men så tycker jag synd om dem också. Kan de inte få jobba med mig istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar