onsdag 2 februari 2011

Regler och normer.

I eftermiddag har vi i klassen satt upp regler för hur vår klass ska agera mot varandra och som grupp. Det allra svåraste kommer att vara skitsnacket. Jag skäms över det, men jag är ganska bra på skitsnack. Fast jag inte ser det som det så är det nog en vacker omskrivning av mig för att känna mig lite bättre.

Man lär så länge man lever, och bara för att jag stör mig på en viss persons handlingar så är det inte säkert att någon annan gör det. Och skulle det vara så att man pratar om det och någon mer stör sig, ja, då är det helt plötsligt helt legitimt att störa sig på det och då blir det helt enkelt bara ännu värre.

Vi fick lova varandra genom att ta ögonkontakt med alla i tur och ordning att inte prata skit om någon i gruppen, vare sig i skolan eller utanför. Det kändes som på riktigt och jag kunde lova alla. Däremot var det en som kändes som om hon inte lovade mig. Jag fick aldrig hennes ögonkontakt. Det ska bli spännande att se hur det utvecklas för henne har jag inte känt tillit till från första gången jag såg henne. Spännande var ordet.

För övrigt så känns det så himla bra. Det är bara att kasta sig ut och göra även om man inte tror att man klarar det. Improvisationer is the shit fast svårast i världen. Och att leka är också kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar