måndag 28 februari 2011

Sportlov.

Nu har jag varit hemma i fyra dagar. Det går väldigt fort och känns väldigt skönt att vara hemma. Än så länge har det mest varit fest och slappande och frisörsbesök. Jag kom lagom till lunchen hos mormor och morfar i fredags, åt efterrätt och lät maten smälta innan jag drog igång första löppasset. (ja, nu jävlar.) Att sen börja förfesta leder väl bara åt ett håll men skam den som ger sig. Bästa-stället-i-stan fick besök av oss när vi slutligen bestämde oss för att dra till stan. Thaivännen drog hem med nattbussen, jag drog åt motsatt håll och syrran åt ytterligare ett. Detta lilla snedsteg gjorde ju att helgen inte alla blev som jag hade planerat utan slutade med soffläge hos mormor och morfar hela lördagen och ingen fisketävling alls. Oro över lillsyrran som inte går att kontakta förgyllde knappast bakfyllan. Piggare blev jag däremot när jag fick i mig en Treo och kände att jag äntligen var på g igen. Du ska väl inte dricka alkohol idag igen förmanar mormor. Nej, det ska jag inte. Vi får se vad som händer... Ojdå en öl slank ner och då kan man dricka mer. Jo, visst fick jag i mig yoghurt först och senare en halv pizza och tog det lugnt med ölen tänka sig. Däremot förärades sämsta stället i stan med våra surt förvärvade pengar och det utdelades ett antal sura miner p.g.a. valet av lokal. Men så fint jag mådde på söndagsmorgonen.

Men att jag inte lär mig att boxen är en fiende och att mat i magen är den gyllene regeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar