fredag 18 februari 2011

Jag älskar.

Jag kom inte långt i boken idag. Efter det en timme och fyrtio minuter långa samtalet med mamma på morgonen var jag inne i ett annat tempo.

Jag beställde Dramer av Tjechov, en synonymordbok och Folkets Hus. Och när jag skulle gå och handla tog jag en promenad istället. Det snöade så vackert och kvarteren var så vackra samtidigt som de var sorgliga och lyckliga och fyllda med hopp, drömmar och vemod. Det var kallt men varmt. Och jag bestämde mig för att helt ogenerat gå och fika med mig själv.

Det är svårt att vara kvar i sitt eget tempo och helt strunta i omvärldens. Jag slog mig ner bredvid en tant. Kaffet blandades med grädde. Jag njöt av min semla. Jag tog (nästan) helt utan att skämmas en påtår utan att veta om jag fick. Och tittade ut på omvärlden.

Nu håller jag på med storkok, ska duscha, köpa en cider, åka på After Work (helt ogenerat utan att ha jobbat). Jag älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar