måndag 7 februari 2011

I Stockholm leker barnen i inhägnade parker där man kan köpa kaffe för en femma.

Efter två timmars sömn och en minst sagt hektisk jobbdag så kommer trots allt tröttheten smygande så småningom. Jag tog mig till parken för lite lek men trött och utan mössa är det even colder så här års. Och ja, jag var nervös också. Juldagskillen skulle höra av sig för en fika. Och jag väntade, och väntade, och... Ja. Sexish får jag ett sms om ett missat plan och en X2000-resa mot Hufvudstaden. Kan vi ta fikan i morgon? Lika så bra, tänkte jag och köpte mig en stor påse godis. Åt lasagne, ost och kex och massa lösviktsgodis till ett urkasst Melodifestivalen och crashade på soffan i city.

Ny jobbdag och nya kollegor. Samma visa om igen. Oj, du var tidig... Grr, nää, jag är inte tidig! Och Ja, det är jag som ska ta frukten. K-o-m-m-u-n-i-k-a-t-i-o-n? Nej, tack. Stackars killen visste ju inte ens att jag skulle ta över hans arbetsuppgifter och att han skulle bli en random allt-i-allo-grabb. Som tur väl känner jag att jag i söndags jobbade med den första ordentliga kollegan. Det kändes inte som att han bara sa massa bra saker om sig själv utan att faktiskt ha lite grund för det. Tack, tack för det!

Och fikan/daten? Jo, efter klockan sex smsade jag och talade om att jag funderade på att dra hemåt. Ja, vi har precis kommit upp och jag mår rätt dåligt... Vad sägs om imorgon? Men Hey? Okej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar