måndag 10 januari 2011

Väl tillbaka hemma.

Semestern är slut och nu är det kallt. Även om jag gillar det, så är det kallt.

Och tråkigt. Och så sjukt konstigt. Vad ska jag göra, och är jag hemma? Jag ska ju bara i princip plocka ihop alla mina tillhörigheter och sortera dem i olika lådor för olika destinationer. Lagring, mitt nya flickrum eller Stockholm. Och lägenheten är som efter ett bombnedslag. Det blev ingen julstädning här inte. Jag har ju inte varit Hemma! Och när jag har varit hemma har jag varit trött. Och nu är jag trött. Trött-trött-trött. Och less.

Jag har läst tre böcker under dessa två veckor. Mer än de senaste åren! Höjden var Bob Hanssons Kärlek hur fan gör man? Pappas bok som jag tog över när han blev klar. Jag har tänkt att den ska få bli ett eget inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar