tisdag 18 januari 2011

Att vara öppen.

Att flytta och börja på nytt innebär ju vissa visioner av hur saker och ting kommer att bli. Hur mycket jag än försöker att ha mitt sinne öppet så har jag ju mina inre bilder av mitt liv i Stockholm. Jag hoppas att jag kommer att må bra, att det kommer att vara bra folk i klassen (11 tjejer, 6 killar, knappt 24 som medelålder) som man kommer kunna pimpla rödvin med och lära känna och prata sent, tid för min kusin och komma henne nära, att det kommer finnas massor med tid för mina två vänner - frukostar, häng som vi gör bäst, utekvällar, mysfredagar... Att jag kommer känna mig trygg och säker, inte ensam och orolig. Få ett jobb som jag kommer trivas med och jobba sådär lagom att jag har pengar att hitta på saker och fritid att spendera pengar. Vänner och familj som kommer upp och hälsar på och tid för att åka hem. Sen kommer det nog vara sommarlov. Och skolan då? Nervöst som fanken med övningar av diverse slag för att skapa dynamik i gruppen och lära känna sig själv och varandra. Släppa rätt och fel till viss del. Försöka vara närvarande. Och öppen. Och så ska jag träna! Och vara ekonomisk.

Listan kommer nog bli längre. Och kortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar