tisdag 25 januari 2011

Ser fram emot utveckling.

Jag har funderat lite på vad jag vill lära mig och vad jag är rädd för. Ett är att jag inte ska ha fysiken men det har jag börjat jobba på och känns som det minsta problemet. Det som jag är allra mest rädd för är att jag är låst. Jag vill lära mig att släppa på spärrarna och bara göra det som rör sig i huvudet på mig. Improvisera.

Något jag måste lära mig är att prata och sluta slöddra. Folk hör ju aldrig vad jag säger! Som vad jag heter... Jag tror att det har med min dialekt att göra. Men andra kan ju prata tydligt trots att de har talfelet småländska? Jag hatar att använda mig av tungspetts-R. Jag låter så tillgjord. Därför försöker jag prata tydligt och på något sätt överdriva de obefintliga R:en. Det går sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar