måndag 28 maj 2012

Söndagstänk.

Jag förstår inte varför jag alltid ska läsa på när det är för sent. Hela kvällen har jag hängt runt på både Karolinska institutets och Sveriges Läkarförbunds hemsidor och fått många svar på frågor som jag borde ha haft för bara några dagar sen. Däremot läste jag i KI:s programbroschyr vad det är de går på och någonstans vill jag hoppas på att jag förmedlade en tydlig bild av att jag faktiskt stämmer in på alla deras kriterier.

Jag känner fortfarande att jag inte gjorde en särskilt bra intervju och inser att det inte är en självklarhet att vara den knappa tredjedel som kommer in från intervjuerna. Och pepp från vänner och bekanta bygger upp ett hopp som jag inte vågar behålla för tänk om jag inte kommer in, trots att alla är så säkra på sin sak - Du skulle verkligen passa som läkare! Det känns värre att bli sågad efter två intervjuer än efter betygsurval, det blir mer personligt. Som jag förstått det får man ett merittal efter intervjuerna som man rankas efter och då borde man också få se hur man ligger till i förhållande till de andra sökande.

Det är långt kvar till vecka 28 och första urvalet.

I morgon skulle vi ha genrep inför en niondeklass men klockan 10 i dag fick vi reda på att teatern var dubbelbokad hela veckan och vi vet inte om vi har varken spelplats eller publik. Nej, det här borde vara vad som tar upp min hjärna men jag orkar inte för vad som helst kan hända hela tiden. I morgon blir det ny information. Och så gick vi på fyrornas slutproduktion som var en bearbetning av Strindbergs Lycko-Pers resa. Mycket mycket bra! Kreativa karaktärer och fina berättelser.

Och glass från glassfabriken - dansk äppelpaj, kanel och karibisk choklad tog mig till himlen vid Karlberg. Och misslyckade falaflar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar