fredag 11 maj 2012

Thailinnet.

Pappa åker till Thailand med sin flickvän titt som tätt. Hon är från Kalmar och inte från Thailand.

I alla fall så har han en tendens att köpa omåttligt fula kläder, i omåttliga mängder. Trots pikar och förmaningar från de som vet bättre. De på åskådarbänken som vet bättre, som inte har någon självinsikt. De, som i syrran och mig. I fredags kom i alla fall ett paket på posten som legat tills just nyss och som jag trodde innehöll ett par cykelshorts och ett cykellinne. Ja, cykelshortsen var med men istället låg där ett thailinne. Ja ba: "men pappa då...", vecklar småhånandes ut det och provar det på.

Jag tog på mig floppisarna för en premiärtur ute och insåg att sommaren är här. Jag kommer inte att ta av linnet förrän i oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar