söndag 3 juni 2012

Måste det regna så jävligt?

Den där känslan av tomhet man bara väntar på efter sista föreställningen, den kommer. Som nu. När vi lämnade Odenplan kände jag hur skönt det skulle bli att komma hem och bara få vara själv och få gå och lägga sig. När det väl var dags att hoppa av kände jag att det inte alls var lika skönt. Så när som på en sista musikalredovisning på skolan på måndag kl 11 så är vi färdiga nu, allt är över. Om allt går som jag vill är det bara en vecka kvar på sista terminen. Eller, är det det jag vill? Det är så fantastiskt med teater. Jag älskar det. Att få förmedla en berättelse som berör publiken, får dem att fundera...

Och all fin kritik vi fått.

Det handlar ju bara om att välja. Våga säga vad det är man vill, att våga fråga... Vill du att jag ska stanna? Ska det vara så svårt?

Nej, du vill inte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar