tisdag 15 maj 2012

Ballaste brallan.

De har gjort min dag! Äntligen är det rätt väder för mina ballaste brallor, kanske Sthlms ballaste faktiskt. Oavsett om det bara är jag som tycker det så blir jag glad av att använda dem, så sjukt glad av att se ner på dem och minnas Thailand men också bara genom att se det fantastiska mönstret och färgerna!

Dagen började rätt dåligt med en femtisjutton turer till tvättstugan, efter som det med handen på hjärtat nog var en sex-sju veckor sedan jag senast var där. Nej, egentligen har jag nog ingen särskild anledning till att vara på dåligt humör mer än att det är så mycket överallt. Mycket i skolan, mycket sommarplaner som inte är lösta, stress med tider på jobbet (både såna jag har och såna jag inte har).. Ja, skit samma. Det jag ville komma till är att allting vände i början av andra lektionen. Vår überfina talfröken Anna började lektionen med yoga.

Tänka sig att det kan göra en sådan skillnad för att man börjar andas, och känna att man har en kropp. Jag älskar yoga! Och att dessutom ha de ballaste brallorna på.

Att vi till på köpet hade ett bra textrep gjorde ytterligare sitt. Jag hade kunnat tolka repet som dåligt eftersom allt jag hittills på många sätt varit fel, fast en process, så kanske jag kom ut på andra sidan i dag. Eller fick se en glimt av den. Bara att jobba vidare!

Det här med teater är ändå ganska intressant!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar