tisdag 3 maj 2011

Spara och Slösa.

Det är den tredje i månaden och jag har invigt mitt kreditkort, och använt det mer än så. Det känns lite farligt. Än så länge har det ändå inte blivit några glittriga partytoppar, inga juveler och inte heller någon champagne. En skurhink med tillhörande mopp, ett inträde till Skansen och lite mat. Nej, detta är inte något rop på hjälp, jag klarar mig allt. Jag är bara lite fascinerad över hur planeringen ibland inte ens räcker så långt som till dit näsan slutar.

Jaa! Jag har fått massor i lön, fan så gött. Äntligen kan jag fika mer än en kaffe, kanske köpa mig ett par byxor, definitivt ett par löparskor och till helgen, ja då kan jag gå ut!

Det är bara det, om man redan är skyldig pengar och betalar tillbaka dem och även tar en helhelg på lokal... Ja, då räcker ändå inte pengarna så länge. Jag ska aldrig göra om det! I vilket fall inte denna månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar