onsdag 4 maj 2011

Snabbköpskassörskan.

Det är mycket jobb nu och det känns helt okej. Lite synd att det går ut över min så väl inrutade träning men snart så. Jag behöver nog ändå vila ut min hals om sanningen ska fram. Ja, jobbet... Jag tar gärna extrapass nu och har jobbat sen i fredags. Jag börjar trivas på jobbet och hoppas att det håller i sig. Visst, det är möjligt att min lönelapp diffade med tjugo timmar... Vi är underbemannade... Misstrodda... Men det finns några sköna själar där.

Jag undrar verkligen hur det skulle vara att handla av mig. Ibland kan jag nog låta sådär vass och uttråkad som många gör fast jag verkligen inte menar det. Det kanske beror på oengagemang ibland, och ibland faktiskt på kundernas vassa ton. Men jag är nog ofta spontan och kan säga konstiga saker och erkänna mina fel som ingen någonsin hade upptäckt om jag inte sagt dem. Och glad. Jag tror att jag oftast är glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar