söndag 19 juni 2011

Kaoskvällen delvis utan kontroll.

Ja. Helgen har varit minst sagt kaosartad. Igen. Först kunde jag inte bestämma mig för om jag skulle stanna i Stockholm för att fira darling-D's B-day eller åka på skogsfest i.. skogen. Den var sjukt rolig förra året och det har gett mig stora kval. Väderleksrapporten signalerade kraftiga skurar i söder och jag jobbade sent dagen innan så halvt medvetet föll hemresan i glömska.

Fredagen ägnades istället åt reashopping på hög nivå med nya favoritplagg som jag aldrig kommer att ta av mig. Lördagens festligheter slutade i starkstarka kaffedrinkar, ett sent McDonaldsbesök med resultatet kontokort, körkort och diverse medlemskort och ny SL-remsa i soptunnan tillsammans med skräpet och sänggående först framåt sju efter timmar sittandes i fönstret. Helt enkelt en kaoskväll precis så underbar och kaosartad som den ska vara.

Den regniga söndagen har varit en enda dimma. Sova sentsent och äta bananpannkakor till frukost framåt tre. Mobilladdare ur funktion och än mer kaos. Tacos med mina roomies och senare kladdkaka med kaffe. Och kärlek rakt igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar