tisdag 28 juni 2011

Är med TV.

Nu är vi med TV, en riktig TV, kanske 28" stor fet tjock-TV. Och den har i sann TV-anda bara stått på i rummet utan att någon tittat på den. VARFÖR? Jag ska ta med min DVD hem hit, hemifrån. Och så ska vi bara titta på film. Eller, jag, i alla fall.


Resan hem med TV:n var en resa även denna gång
.
Jag har hittat en TV. Med TV-bänk. På Gärdet. 50 spänn
.

Nytt SMS.


Jag tänkte vi hämtar den till fots. Hämtar inte bilen för det.

Nej, det var ju inte så långt visade det sig. Inte ens en kilometer. Jag föreslår ändå att vi kollar upp busshållplatser. Visst, tre bort så ligger det. Fine! Väl uppe är den större än vi trott, tyngre än vi trott. Och TV-bordet är en hel byrå. Typ. Efter långt kånkande och ytterligare kommentarer och blickar, så är vi hemma. Och har en TV. Femti spänn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar