måndag 27 juni 2011

En annorlunda studiecirkel.

Oo. Oo. Oo! Jag började fundera över vad jag egentligen gjorde i går. Och kom ihåg att jag hade en toppendag.

Efter arbetet gick jag till min kusin och fick Bullens pilsnerkorv i bröd och pulvermos. Vi skulle gå till parken och gunga men eftersom vi fick henne till att sova (måste sova orka, som hon sagt) gick vi på en Riktig Söndagspromenad. Gick runt kvarter efter kvarter i en skönt folktom stad och kollade in lustiga namn på butiker och restauranger (vad sägs om restaurang Skvallerhörnan och frisörsalongerna Rätt vågat och Atmosp-hair?), kollade på bilar och i skyltfönster. Verkligen bara så sakta som morbror och jag kan. När det slutligen var dags för terminens sista studiecirkel med klassen var vi bara tre stycken - och kom inte in. En av grabbarna kläckte den briljanta idén att vi istället skulle gå till Inferno Online och spela. Neej, sa jag men var inte svårövertalad. Efter en seg halvtimme med Battlefield övergick vi till Counter-Strike. Och sandyB4tt1e strikes again. Moahaha.

Man mår rätt dåligt i luften där och 24(64?)-åringen i mig tyckte att det var skönt att komma ut i friskluften efter en timme. Söndagen avslutades med spagetti och köttfärssås väl tillbaka hos kusinen och sen somnade jag som sagt till Dumma mej, igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar