onsdag 3 augusti 2011

Sitt fint.

Jag är bara trött på allt.

tråkigt att vara kvar
tråkigt att lämna
tråkigt att åka
tråkigt att inte åka
tråkigt att vara och att inte vara

tröttast på jobb, ledighet, bara vara och att vara för mycket.

trött på bostadshets, jobbhets, plugghets och ingen hets alls.

trött på kärlek och trött på den totala ickekärleken och på kärleken som finns överallt runtomkring men ändå inte. trött på kärlek från mig själv och trött på kärlek som jag inte ger.

trött på att inte veta och att tro att jag vet fast jag inte vet och på att veta någonting som någon annan vet om mig men inte jag själv och att tro att jag vet att det är så fast de har fel. Eller har dem?

trött på att jaga bekräftelse och inte ta den jag får och att inte gilla varifrån den kommer eftersom den kommer från fel håll.

trött på att vara ordentlig och trött på att vilja balla ur men inte våga och trött på att tänka utan att göra och trött på att döma urballningarna.

trött på att vara trött och inte få någonting gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar