söndag 17 april 2011

Kulturen och människan.

Att ha extremt bestämda åsikter och dessutom vara medveten om att man inte har ett enda argument eller belägg för att man tycker det man tycker utan grundar det hela på att Ni känner ju mig, det är sjukt ologiskt blir jag bara arg på. Du må vara en bra vän, en av de bästa, men jag blir så arg.

Att det så handlar om kultur(yttringar) eller om att snygga brudar har det lättare i livet - doesn't matter. Jag är Väl medveten om att jag själv har bestämda åsikter och att jag tycker att alla andra ska tycka som jag eftersom det är rätt men det går inte föra ett samtal med någon som bara tycker någonting för att den bara har bestämt sig för det utan att veta överhuvudtaget varför.

Jag och kultur... var svaret på frågan om hon ville följa med på en konsert. Förklara bad jag. Svaret Jag vet inte, det är i alla fall ingenting som jag vill betala för svider en aning i vännens hjärta när det är precis vad hon hoppas att kunna sysselsätta sig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar