torsdag 10 november 2011

Inspiration. II

Så där ja. En vecka senare och jag har äntligen köpt ingredienser till soppan. Det gäller att inte förta sig.

Jag känner att jag kommit igång med träningen, att den blir av och att jag tycker att den är rolig. BodyPump i förmiddags med lite extra viktutmaning, en liten löprunda på 5,5 km i går och BodyBalance i tisdags. I söndags körde jag dessutom ett extra BodyPumppass som satt som en smäck innan jobbet.

I måndags var det vilodag, kan man säga. Det var första klassen på denna terminens mimblock och det är ett träningspass i sig. Jag Älskar Fysisk Teater. Och jag älskar vår lärare. Jag blir så inspirerad och taggad och jag vill vill vill! Jag vill uttrycka, experimentera, göra, utmana mig själv och andra! Anne hade två utmaningar till oss under våra fem veckor/lektioner.
  1. Utforska våra kroppar. Vad kan de? Vad klarar de? Hur reagerar de? Vi fick i uppgift att experimentera och undersöka hur kroppen reagerar på olika saker vi kan utsätta kroppen och sinnet för. Jobba en hel dag, var vaken hela natten och går till jobbet - se hur det känns, hur mår du, hur beter du dig? Positivt? Negativt? Brukar du springa 30 minuter på din träningsrunda - spring 3 mil! Reaktioner?
    Jag blev direkt sugen på att se hur jag reagerar på en natt utan sömn - som ett aktivt val. Och jag är sugen på att se hur jag reagerar på att leva en normal dag men utan att äta någonting på hela dagen. Kanske bara dricka vatten. Klarar jag det??
  2. Att komponera en egen redovisning där allt är tillåtet att utforska och göra. Vi får alltså sätta ihop en helt egen grej. Där vi har helt fria tyglar. Vilket är kittlande och skrämmande. Jag vill inte fega den här gången. Jag vill hitta något som ligger mig nära. Jag vill uttrycka något och göra det på riktigt. Det snurrar i min skalle.

I morgon är det öppet hus på Stockholms Dramatiska Högskola och i dag har jag skickat in en ansökan till mimprogrammet.

I morgon ska jag dessutom springa en runda, koka linssoppa, äta middag hos min gamla roomie och min hyresvärd och gå på Klubb Spiderdogs. Det ska bli en sjuhelvetes morgondag! Bäst att jag sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar